niedziela, 27 grudnia 2015

Mojito – piracki drink z Kuby



Orzeźwiający, zachwycający swoim smakiem, o bogatej i ciekawej historii – Mojito to drink, który zdecydowanie zasługuje na uwagę i każdy, kto przepada za limonkami czy rumem, powinien go wypróbować. Można zamówić go bez problemu w dobrych barach i restauracjach, można również przyszykować go samodzielnie w domu – chociaż ma on dość dużo składników, to jednak jego przygotowanie wcale nie jest takie trudne!


Historia Mojito
Zanim przejdziemy do zaprezentowania przepisu na Mojito, warto dowiedzieć się nieco więcej o tym, skąd wziął się ten drink. Za jego pierwowzór uważa się napój, który upodobał sobie w szczególności kapitan Drake – angielski korsarz żyjący w XVI wieku. Pijał on tafię – jest to rodzaj taniego rumu, który produkowany jest z trzciny cukrowej, dodając do niej sok wyciskany z cytryny oraz miętę.

Prawdziwe Mojito powstało wtedy, gdy tafia została zastąpiona przez prawdziwy rum – po raz pierwszy pozyskany na wyspie Barbados. Coraz bardziej klarowny i mocny został w XVII i XVIII wieku stał się jednym z kluczowych dóbr handlowych Ameryki Południowej i Północnej, a także przyczynił się do popularyzacji drinka, który obecnie należy do jednych z najbardziej znanych na świecie.

Przepis na Mojito:
·         biały rum – 40 ml
·         syrop cukrowy – 20 ml
·         limonka – 2 ćwiartki
·         liście mięty – 6 sztuk
·         woda gazowana – 40 ml
·         kruszony lód

Limonkę należy sparzyć, obrać, usunąć białe części, a następnie pokroić na 2 ćwiartki. Następnie należy pokroić je na 8 części łącznie, z czego 4 należy wrzucić do szklanki typu highball. Potem należy dodać do drinka liście mięty i ugnieść wszystkie składniki razem, aż do momentu, w którym wyraźnie wyczuwalny będzie aromat miętowy. Po ugniataniu należy dodać syrop cukrowy – alternatywnie można także dosypać cukier trzcinowy brązowy lub cukier biały. Kolejny krok to wypełnienie szklanki pokruszonym lodem, następnie dolanie 40 ml białego rumu i dopełnienie całości wodą mocno gazowaną – najlepiej unikać mineralnej i wybrać źródlaną, ponieważ woda mineralna może mieć zbyt mocno wyczuwalny smak. Warto pamiętać o tym, by nie dolewać zbyt dużo wody – większość szklanki powinien wypełniać kruszony lód. Na koniec drink należy wymieszać i udekorować go pozostałymi cząstkami limonki oraz gałązką mięty. Drink należy pić przez słomkę.

Również Mojito można przygotować w wersji bezalkoholowej – w tym przypadku rum należy zastąpić większą ilością wody gazowanej.

Alternatywny i prostszy przepis na Mojito z udziałem syropu o smaku Mojito można znaleźć pod adresem: http://www.lubuskibrand.pl/przepis/id/53/lubuski-mojito/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz